- Ääeeeett...äääkkiiijjääää !!! Tule hyvä immeenen jootuin, kutuin äetijä.
- Elä hyvä koera kaelota nuin kovalla iänellä...no mittee nyt, äet ilimesty kyökistä, lienöö isompihhii hätä ku tuas nuin huuvattaa.
- Tiälä lukkoo että nuor emäntä tulloo viikolloppuna eekä mulle oo sanottu mittää!! Minkä täätisen tähe et oo sanonna? Minä olin iha tyrmistynnä. Se on tulossa eekä mittää oo mulla ollunna tietoo. Olisin alakanna valamistaatuva.
- No hyvihhän tuota kerkisit nyttii sen kuulla, äet sano, kerkijät iha tarpeeks voohkasta lasissa kahtomassa ja muutae. Oesit kerinnä vaekka myöhemminnii kuulla. Voe veekkonen,kyllä se varmasti tulloo ku on luvanna.
- Vuan mitenkäpä nyt kerkijän kaekki hommat? Lasista vahtuut ja vinkuin etinnät? Pittää kaekki ehtijä valamiiks ennenku tulloo. Kyllä nyt tulloo hoppu. Kyllä ee oo oekee että salattaan tuommoset asijat. Nuin tärkee asija vielä.

 

P1010303-normal.jpg

Voe tokkiisa kuitennii. Ee taejja keritä nyt ies tuota luutakkaa syömää.


- Äääeeet...äkkijjääää !!! Tule jootuin...juohtu mielee yks asija! Muistin silläsiunoomalla yhen tärkeen jutun.
- Mitteepä mielees juohtu ? äet tul kyselemmää ku aekan olin sitä hoehkinna. Kumma immeenen ku ee tule justiisa ku kututaan.
- Minun saetakki missee on? Ku sanovat siätiijjoessa että viikolloppuna sattaa ja pittää piästä pihalle nuoren emännän kansa. Jos vaekka lenkille viep. Pittää olla sehhii valamiina.
Äet hävis vähäks aekoo näköpiiristä ja kohta käv näennikkäästi

 

P1010252-normal.jpg

- Ee sitä nyt pitännä panna piälle! Ku kysyn vuan. Ku pittää olla valamiina kaekki.
Ota nyt poekee tämä äkkijä ennenku kukkaa näkköö...! Nuapurinpoejjat naaraa etton yhellä saetakki aarinkopaesteella piällä!