Itekseen leekkiminen ee oo yhtää mukavoo. Oeshan se nii hupasata jos oes kaver.
Ee kävis aekakaa nii pitkäks ku äetijä oottelen asijoelta. Ja mikäpä oes köllähtee muate kaverin kylykee vaste.

Tämmösijä oon rätnännä iteksen ja pit sittä iha mammalta kysästä...

 

20140323_075526-normal.jpg

- Äet, minkätähe ee mulla oo veljee eli siskoo? Nii monella plokikamullahhii on ni minkä taatta ee mulla?
Iha on mölöhöö iteksee hepuloeja ja vinkuva viskellä. Etkä sinäkää leeki nii paljo ku pitäs.
- Onkoon nyt puhe immees vae koerasisaruksista? äet kysy
- Höh, tietennii koera. En kaete minä nyt mittää immeessisaruksija ootakkaa ku sinnäe oot jo nuin vanaha.
Jottae älyvän minnäe luonnollaesta. Minun pit oekasta, ku kyssyy nuin pöljee asijata.
- Ohan sulla viis veljee ja kaks siskoo, äet sano, jossae ovat mualimalla.
- Paljopa niistä tähä hättää on apuva, minä sille sanomaan, ku ovat jossae kaakana,
eeköpä voetas ottoo mulle kaverkoera!?
- Elä ruppee hupattammaan, äet kaahistu, minnoon huonojalakanen ni hyvä ku suan sinut lenkitettyvä ja pihalla piettyvä.
Vielä toenen tähä. Mitenkään minä kahen kansa selevijäesin!?

 

20140323_075519-normal.jpg

- Sinnoot sittä ilonpillooja ja pessimisti koko immeenen! Minuva rupes vähä ketuttammaan.

Ee kaet se kahen kansa oo lenkki yhtää pitempi ku yhenkää kansa! Eekä kahen kansa tarvihe olla pihalla yhtää sen pitempöö ku yhenkää. Joku ee nyt oekee älyvä, tuaskaa.

- Minusta oes nii mukava ku oes joku jonka kansa mylykytä pihalla ja tuvassa, koetin siinä vielä perustella.
- Voe kuule Imppu-kulta ku mulle riität sinä oekee hyvin, äet sano, vaekka älyvänhä minä ettoes sulla leekkikaverin tarvis.
Vuan uatteleppa sitä että sittä kaekki mänis aena tasan kaverin kansa. Luut ja lelut. Ne pitäs jakkoo sittä, ku nyt oot suanna kaeken ite pittee. Ja uatteleppa sitä että jootusit jakammaan nuoren emännännii toesen kansa sittä. Sehä pitäs olla reelu peli.


- No eekä kyllä! Semmoseen pellii en lähe. Sitä en jaa kenenkää kansa, sehä on minun!  Kyllä kaahistun tuommosesta .
Voe heleketti kuitennii ettäkö se toenen koera oes sittä nuoren emännän sylissä ja petillähhii... ee,ee!
- Kuule äet, ehken on parempi että unneotettaa se kaver nyt kokonaa.

Hyvähä meejjän on olla iha näennii, vae mitttee? Ettee vuan mää jakkoon se syvämmen valtijatar...?

 

20140323_075236-normal.jpg